Informacja

Szanowni Państwo,

W nawiązaniu do pytań docierających do Zarządu Wspólnoty od właścicieli lokali, chcielibyśmy wyjaśnij najbardziej nurtujące problemy występujące na terenie naszej Wspólnoty:

W związku z uszkodzeniami oraz uwagami kierowanymi przez Państwa do Zarządu dotyczącymi dewastacji wind podjęliśmy kroki w sprawie usunięcia szkód. Naprawa dotychczasowych uszkodzeń została wyceniona na kwotę ok 12 tys. na jedną windę. Przy obecnym stanie wind, zabudowa 2 z nich kwalifikuje się do całkowitej wymiany. Koszt takich prac obciążać będzie wszystkich członków Wspólnoty. Dlatego kierujemy do Państwa prośbę o rozważne korzystanie i zwracanie uwagi innym użytkownikom.

Kilku mieszkańców osiedla poruszyło temat gry w piłkę na terenie patio. Zgodnie z regulaminem zatwierdzonym przez Państwa, na terenie osiedla jest całkowity zakaz gry w piłkę. Mimo zakazu, rok rocznie jesteśmy narażeni na ponoszenie dodatkowego kosztu z tytułu nieprzestrzegania regulaminu. Koszt ten wynosi ok 6 tys. zł rocznie i dotyczy pielęgnacji zieleni, nowych nasadzeń oraz wymiany zniszczonych roślin, który obciąża wszystkich właścicieli lokali. W związku tym pojawiły się zapytania o możliwość budowy boiska na terenie naszej nieruchomości. Informujemy, że „dołożenie" boiska jest prawnie niemożliwe ze względu na określoną w warunkach zabudowy powierzchnię biologicznie czynną. Zgodnie z tym dokumentem na terenie naszej działki musi być utrzymany wskaźnik 25% powierzchni biologicznie czynnej – ta część musi być porośnięta roślinnością. Jedyną możliwością budowy boiska sportowego byłaby likwidacja któregoś z placów zabaw i zorganizowanie boiska o takiej samej powierzchni. Z naszych szacunków wynika, że koszt budowy takiego boiska sportowego wyniósłby ok 70 tysięcy złotych. Na koszt inwestycji wpływ mają następujące czynności: całkowite usunięcie wszystkich urządzeń z placu zabaw, nawierzchni oraz ogrodzenia, montaż ogrodzenia zabezpieczającego teren oraz montaż boiska. Podjęcie tej decyzji wymagałoby przeprowadzenia ankiety który plac zabaw ulega likwidacji na rzecz boiska, przegłosowanie uchwały ( przekracza uprawnienia Zarządu) dotyczącej inwestycji (obciążenie mieszkańców dodatkowymi kosztami) oraz dodatkowo zgoda sąsiedniej Wspólnoty do rozpoczęcia inwestycji (ze względu na posiadaną służebność zapisaną w księdze wieczystej).

Otrzymujemy dużą ilość skarg od mieszkańców na właścicieli psów, którzy wielokrotnie mimo istniejącej uchwały (uchwała LXI/1631/2018 – uchwała m. st. Warszawy) nie sprzątają po swoich pupilach na terenie Wspólnoty. Jak wszyscy wiemy, jest to teren na którym przebywają i bawią się nasze dzieci. Pies wyprowadzany na patio bez nadzoru, bez smyczy w niektórych przypadkach bez kagańca (rasy niebezpieczne wskazane uchwałą), nie tylko może zanieczyścić ten teren ale również może zagrażać bezpieczeństwu osób przebywających na jego terenie. Dlatego zwracamy się do Państwa z prośbą o przeprowadzanie psów przez teren osiedla na smyczy oraz wyprowadzanie ich poza teren osiedla aby tam mogły załatwić swoje potrzeby. W przypadku gdy pies załatwi swoje potrzeby na terenie osiedla prosimy o ich usunięcie.
Informujemy również, że Straż Miejska będzie informowana o osobach nie sprzątających po swoich pupilach, co może skutkować wystawieniem mandatu.

Zgodnie z informacją otrzymaną z Urzędu dzielnicy Ursus pragniemy poinformować, że projekt zgłoszony przez naszą Wspólnotę w ramach Budżetu Partycypacyjnego ( przyp. Poprawa bezpieczeństwa drogowego w okolicach ulicy Skoroszewskiej), który miał być wykonany w tym roku, został przesunięty na następny rok.